פיננסים

יסודות הבנת הפיננסים

החלטות פיננסיות הן חלק מההיבטים החשובים ביותר בניהול כל עסק, גדול או קטן. הבנת הפיננסים חיונית לעסקים כדי להישאר סולבנטיים ומצליחים, מכיוון שהיא מאפשרת להם לקבל החלטות מושכלות לגבי השקעות ותקצוב. אוריינות פיננסית היא היכולת להבין מונחים ומושגים פיננסיים, להעריך אסטרטגיות פיננסיות ולקבל החלטות טובות לגבי השקעות ותכנון פיננסי.

אוריינות פיננסית חשובה לכל מי שמעורב בתכנון פיננסי. הבנה של עקרונות פיננסיים חיונית לעסקים בעת קבלת החלטות חשובות, כגון תקצוב, השקעות, ניהול תזרים מזומנים וחיזוי. מתכנן פיננסי משכיל מבטיח כי חברות לקבל את ההחלטות המושכלות ביותר לשים את עצמם במצב הפיננסי הטוב ביותר האפשרי.

אוריינות פיננסית כוללת הבנה של דוחות כספיים, מכשירים פיננסיים, מיסים, תקצוב וכיצד כסף עובד. זה גם מרמז על הבנה של עקרונות תקצוב, עקרונות השקעה, ואת ההיבטים המשפטיים והרגולטוריים של ניהול כספים עסקיים. אוריינות פיננסית מתפתחת ומתחדדת באמצעות לימוד קורסים וספרים פיננסיים, או באמצעות תרגול.

דוחות כספיים הם סוג של מסמך פיננסי המספק סקירה כללית של המצב הכספי של העסק. הדוחות הכספיים מספקים סקירה כללית של נכסי החברה, התחייבויותיה, ההון העצמי ותזרימי המזומנים שלה, ומשמשים להערכת הביצועים הפיננסיים של החברה. הדוחות הכספיים כוללים את המאזן, דוח רווח והפסד ודוח תזרימי המזומנים.

מכשירים פיננסיים הם מכשירים המשמשים לניהול סיכונים פיננסיים והשקעות. דוגמאות למכשירים פיננסיים כוללות מניות, אג"ח, קרנות נאמנות, נגזרים וקרנות הנסחרות בבורסה. מכשירים אלה יכולים לשמש לניהול הן השקעות "בטוחות", כגון אג"ח, והן השקעות מסוכנות יותר, כגון מניות.

מסים הם סוג של הכנסות בחסות הממשלה. עסקים חייבים לשלם מיסים על פריטי הכנסות והוצאות. כל העסקים חייבים להגיש דוח מס שנתי, בדרך כלל ב -15 באפריל בארה"ב. חוקי המס וקודי המס מורכבים ומשתנים כל הזמן, ולכן חשוב לבעלי עסקים להבין את חוקי המס ודרישות ההגשה.

תקצוב הוא תהליך של ארגון, הערכה וניהול של משאבים כספיים להשגת יעדים שנקבעו מראש. עסקים משתמשים בתקציבים כדי להגדיר יעדים, לנהל סיכונים פיננסיים ולתכנן צמיחה עתידית. תקצוב יכול לעזור לעסקים לתכנן מיסוי, צרכי הון ויעדי השקעה.

כסף הוא הצורה הנפוצה ביותר של מטבע והוא משמש כאמצעי חליפין כמעט בכל העסקאות. כסף הוא נייד מאוד וניתן להשתמש בו לרכישת סחורות ושירותים, פריטי ערך והשקעות. כסף משמש גם כמדד לערך; לדוגמה, כאשר עסק לווה כסף כדי לרכוש נכסים, הנכסים מוערכים במונחים של כמות הכסף שלווה.

לסיכום, הבנת הפיננסים היא חלק מהותי בניהול כל עסק. הבנה של דוחות כספיים, מכשירים, מסים, תקצוב וכיצד כסף עובד תסייע לעסקים לקבל החלטות טובות יותר, לנהל את הכספים שלהם בצורה יעילה יותר ולשים את עצמם במצב הפיננסי הטוב ביותר האפשרי. לימוד היסודות של הבנת כספים יכול לעזור להבטיח הצלחה עסקית.

אולי גם תאהב...